Millenialsi kochają proste rozwiązania – Salatino w kuchni młodego pokolenia

31 10 2019 | Agata Szewc

Oszczędność czasu, energii i skupienie na swoich potrzebach – w te wartości millenialsów świetnie wpisuje się gotowe jedzenie. Czy może być zdrowe? Salatino udowadnia, że tak!

Skąd się bierze popularność gotowych dań?

Jeszcze do niedawna pokutowało przekonanie, że dania gotowe są niezdrowe i pełne konserwantów. Ta tendencja ulega jednak zmianie w związku ze sposobem postrzegania jedzenia przez konsumentów. Nie bez znaczenia jest także to, kto najczęściej sięga po dania gotowe i kto dyktuje trendy, jeśli chodzi o wygodne posiłki. Odpowiedź jest prosta: to w dużej mierze millenialsi. Taką tendencję potwierdzają badania  CBOS, według których po dania gotowe dostępne w sklepach sięga aż połowa ankietowanych (49%). Ich konsumpcji sprzyja młody wiek, zamieszkiwanie w największych aglomeracjach i – w mniejszym stopniu – wyższe wykształcenie. Millenialsi cenią proste rozwiązania. Swój czas wolą poświęcić na inne czynności niż gotowanie, jednak nie chcą rezygnować ze zdrowego jedzenia. Jak podkreślają naukowcy z Katedry Inżynierii Żywności i Organizacji Produkcji SGGW w Warszawie, „żywność wygodna” cieszy się dużą popularnością i nie jest postrzegana jako „zły produkt”, ponieważ rosnąca świadomość konsumentów na ten temat nie pozwala producentom na dobór składników przypadkowych lub złej jakości. Świetnym przykładem wygodnego jedzenia o znakomitym składzie jest Salatino, które zawiera bogate w kwasy omega-3 ryby morskie, a także dodające energii zboża i pełne witamin warzywa. To dlatego po Salatino chętnie sięgają również millenialsi.

Szybko i zdrowo ─ oszczędność czasu z Salatino

Młodzi ludzie po dania gotowe sięgają z prostego powodu: to wygodna żywność, która dobrze wpisuje się w ich styl życia. Rozwój technologii, inny model życia niż kilka dekad temu, większy nacisk na własny rozwój i ciekawą pracę – przyczyn, dla których millenialsi tak chętnie wybierają gotowe posiłki, jest wiele. Zmiana sposobu życia to socjologiczny trend, który przekłada się na wiele sfer codzienności dynamicznych millenialsów. Jak podkreślają badacze z SGGW, największą zaletą produktów wygodnych jest skrócenie czasu przygotowania posiłku. Współczesny konsument woli wykorzystać zaoszczędzony czas na pracę lub odpoczynek. Więcej czasu na spotkania z przyjaciółmi, sport, własny rozwój czy pracę zawodową to mniej czasu na przygotowywanie posiłków. Jak pogodzić styl życia pokolenia Y ze zdrową dietą? Dzięki zbilansowanym posiłkom Salatino, które można zawsze mieć w zasięgu ręki. Choć nie zawierają konserwantów, można przechowywać je poza lodówką, na przykład w torbie, plecaku czy na biurku.

Dynamiczny styl życia millenialsów a zdrowa dieta

Generacja millenialsów w gotowych daniach takich jak Salatino docenia nie tylko oszczędność czasu. Pokolenie Y żyje inaczej niż ich rodzice. Później zakładają rodziny, mniej czasu spędzają w domu, a kobiety zwracają większą uwagę na karierę zawodową niż kilka dekad temu. Jak zauważają eksperci, zjawiskiem kształtującym popyt na „convenience food” jest zwiększający się udział gospodarstw jedno- lub dwuosobowych. Coraz bardziej popularne staje się spożywanie posiłków poza domem oraz tak zwanych przekąsek. Ponadto nastąpiła zmiana schematu organizacji życia, coraz więcej kobiet decyduje się na karierę zawodową, co sprawia, że rodziny chętniej kupują ”żywność wygodną”. Osoby z pokolenia millenium dobrze wiedzą, że zdrowe jedzenie nie musi równać się godzinom spędzanym w kuchni. Dlatego tak chętnie sięgają po gotowe dania takie jak Salatino, które stanowią sprytny sposób na zbilansowaną dietę bez wysiłku. Jedno jest pewne: z potencjału wygodnego jedzenia, którego przygotowanie nie wymaga czasu, mogą skorzystać osoby w każdym wieku.

Agata Szewc

Dziennikarka kulinarna i tłumaczka. Publikowała m.in. w Rzeczpospolitej i Polska The Times. Miłośniczka trendów i baczna obserwatorka stylów życia. Komentatorka zjawisk kulinarnych i zmian, jakie we współczesnym lifestyle’u powoduje pojawianie się nowości żywieniowych.