5 sposobów na Salatino

10 04 2020 | Agata Szewc

Ryby bogate w kwasy omega-3, wartościowe zboża i pełne witamin warzywa. Powodów, dla których warto sięgać po Salatino, jest co najmniej kilka. Oto 5 sposobów, jak apetycznie je serwować.

1. Salatino na chrupiących grzankach

Sycące śniadanie, a może lekka kolacja? Salatino sprawdzi się w każdej z tych ról. Tuńczyk bogaty w kwasy omega-3, witaminę D i A oraz zdrowe warzywa to świetny sposób na smaczne danie bez względu na porę dnia. Jak serwować swoje ulubione Salatino? Na przykład na pełnoziarnistym pieczywie, chrupiącej bagietce lub grzankach. Te ostatnie potrafią szybko urozmaicić nawet najprostsze danie. Można przygotować je w piekarniku lub na patelni. Wystarczy skropić pieczywo oliwą z oliwek, można też natrzeć je przekrojonym ząbkiem czosnku czy oprószyć ziołami. Na grzankach ułożyć Salatino i voila ─ apetyczny i zdrowy posiłek gotowy!

2. Salatino w domowej tortilli

Znakomitym sposobem na podanie Salatino jest też umieszczenie go w lekkiej tortilli. Takie danie może być pełnowartościowym lunchem, obiadem czy kolacją. Jak je przygotować? Można sięgnąć po gotowe placki lub przygotować je samodzielnie. Wystarczy wymieszać około 300 g mąki, szklankę wody i łyżkę oleju, a następnie zagniatać ciasto do uzyskania jednolitej masy. Podzielić ciasto na cztery kawałki, rozwałkować każdy z nich na okrągłe placki o grubości około 2 milimetrów. Umieścić tortillę na suchej gorącej patelni, podsmażać do zarumienienia. Zdjąć z patelni, ułożyć na placku ulubione Salatino i zawinąć w rulon.

3. Salatino na zielonych liściach sałaty

Ciągły pośpiech, dużo obowiązków i jedzenie w biegu nie musi oznaczać rezygnowania ze zdrowych i atrakcyjnie podanych posiłków. W tej roli fantastycznie sprawdzają się zbilansowane dania Salatino zamknięte w poręcznym opakowaniu. W wolnej chwili warto jednak przełożyć posiłek na talerz i uatrakcyjnić go dzięki zielonym dodatkom. Przykład: Salatino Tuńczyk z jęczmieniem i orkiszem na różnych odmianach sałaty lub kapusty. Warto wykorzystać te liście, które akurat można znaleźć w lodówce. Sałata rzymska, lodowa, jarmuż czy kapusta pekińska to świetne tło dla Salatino, a także dodatkowa porcja cennych witamin i mikroelementów.

4. Wegańskie Salatino na pieczonych warzywach

Salatino to prawdziwa moc warzyw i zdrowych zbóż również w wersji wegańskiej. Najlepiej więc podawać je na… warzywach! Świetnym przykładem wegańskich posiłków Salatino jest Peruwiana z komosą ryżową czerwoną, soczewicą i suszonymi pomidorami. Obok pełnych mikroelementów jarzyn w skład tego zbilansowanego dania wchodzi komosa bogata w wapń, witaminę A, kwas foliowy oraz fosfor. Wegańskie Salatino warto zaserwować na surowych lub pieczonych warzywach. Można na przykład napełnić nim wydrążoną paprykę i włożyć na kilka minut do piekarnika. Ciekawą alternatywą mogą okazać się pomidory. Warto wybierać te podłużne, które mają stosunkowo mało soku i dają się łatwo faszerować.

5. Aromatyczne Salatino z orzeźwiającymi dodatkami

Mało czasu na pożywny posiłek? Nie warto rezygnować z ulubionych smaków tylko ze względu na szybkie tempo życia. Wystarczy sięgnąć po pełnowartościowe danie takie jak Salatino Tuńczyk po meksykańsku i doprawić je po swojemu. Odrobina startego imbiru czy kilka kropli soku z cytryny to łatwe sposoby, by nadać potrawie orzeźwiający charakter i podkreślić smak ryby. Warto sięgnąć też po świeże zioła – aromatyczna kolendra, tymianek, rozmaryn czy bazylia potrafią szybko wzbogacić smak każdego dania.

Agata Szewc

Dziennikarka kulinarna i tłumaczka. Publikowała m.in. w Rzeczpospolitej i Polska The Times. Miłośniczka trendów i baczna obserwatorka stylów życia. Komentatorka zjawisk kulinarnych i zmian, jakie we współczesnym lifestyle’u powoduje pojawianie się nowości żywieniowych.