5 powodów, dla których sałatka Salatino powinna zagościć w twoim menu

24 02 2020 | Agata Szewc

Lubisz ryby i doceniasz ich potencjał, ale brakuje ci czasu i inspiracji na przygotowywanie rybnych sałatek? Poznaj 5 powodów, dla których pokochasz Salatino!

Powód 1: Urozmaicenie codziennej diety

Szukasz nowych inspiracji i alternatyw dla kanapek? Odkryj Salatino, czyli pełnowartościowe posiłki na bazie ryby, warzyw i wartościowych kasz. Sałatkę w lekkim i praktycznym opakowaniu zabierzesz ze sobą do pracy, na uczelnię, weekendowy wypad i rodzinny spacer.  To świetny sposób, by zawsze mieć pod ręką zdrową porcję pełną wartościowych składników. Dania Salatino wykorzystasz też w domu i podczas wyjątkowych okazji, gdy chcesz zaserwować bliskim smaczne posiłki z naturalnych produktów.

Powód 2:  Odkrywanie nowych smaków

Każdemu czasem zdarza się popaść w kulinarną rutynę – szczególnie wtedy, gdy wygrywają szybkie rozwiązania i codzienny wir obowiązków. Nie oznacza to jednak, że musisz rezygnować z odkrywania nowych smaków. Sałatki rybne to znakomita opcja dla osób, które w kuchni lubią szukać inspiracji i nowych doznań. Smak, który cię zaskoczy to na przykład Salatino Tuńczyk z owsem i kamutem lub aromatyczny Tuńczyk z kaszą jaglaną, ciecierzycą i suszonymi pomidorami.

Powód 3: Bogate źródło kwasów omega-3

Sałatki rybne Salatino to przede wszystkim korzyści płynące ze spożywania ryb bogatych w kwasy omega-3.  Właściwości tych zdrowych tłuszczów potwierdzają badania kliniczne. Lista korzyści jest naprawdę imponująca. Ryby zmniejszają krzepliwość krwi, działają przeciwzakrzepowo, zabezpieczają tętnice przed uszkodzeniami, obniżają poziom trójglicerydów i poziom „złego” cholesterolu, obniżają ciśnienie tętnicze krwi, zmniejszają ryzyko ataku serca i udaru mózgu, łagodzą objawy schorzeń reumatycznych, zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób układowych (tocznia), przynoszą ulgę w migrenach, działają przeciwzapalnie, regulują układ odpornościowy, zapobiegają chorobom nowotworowym, korzystnie działają w dychawicy oskrzelowej i we wczesnych stadiach chorób nerek oraz zwiększają aktywność psychiczną*. Powody, dla których warto włączyć ryby do jadłospisu, znajdzie więc każdy, kto chce zapobiegać schorzeniom różnych układów oraz osoby, które już się z nimi borykają.

Powód 4: Źródło wartościowego białka

Sałatka rybna to dobry sposób, by dostarczyć organizmowi porcję zdrowego białka, które stanowi budulec komórek. Helena Ciborowska, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Dietetyki, podkreśla, że w przypadku ryb skład aminokwasowy powoduje, że ich białko jest przez człowieka bardzo łatwo przyswajalne, o wiele łatwiej niż białko zwierząt rzeźnych**. Warto wziąć to pod uwagę, gdy zależy ci na dobrze zbilansowanej diecie.

Powód 5: Skarbnica witamin i mikroelementów

Po sałatkę rybną Salatino warto sięgnąć z jeszcze jednego powodu. Ryby, warzywa i kasze to prawdziwa skarbnica witamin i mikroelementów. Ryby – zwłaszcza morskie – są też dobrym źródłem składników mineralnych, jak fosfor, selen (działa przeciwmiażdżycowo), magnez, wapń. Ryby zawierają również jod, fluor oraz witaminy A i D*** –  podkreśla Ciborowska. Odpowiedni poziom tych składników to między innymi piękna skóra i włosy, ale też lepsza koncentracja i wiele innych korzyści dla twojego organizmu i świetnego samopoczucia.

Rybne sałatki to doskonały sposób, by wprowadzić do swojego menu lekkie i smaczne posiłki pełne zdrowych ryb, warzyw i kasz. Odkryj Salatino i ciesz się dobroczynnymi właściwościami, jakie zapewniają pełnowartościowe dania na bazie ryb wszędzie tam, gdzie akurat jesteś!

___________
* Zdrojewicz Z., Adamek M., Machelski A., Wójcik E. (2015) „Wpływ kwasów tłuszczowych (omega) zawartych w rybach na organizm człowieka” [w:] „Medycyna Rodzinna”. Źródło: http://www.medrodzinna.pl/wp-content/uploads/2015/11/mr_2015_137-143.pdf (data dostępu: 22.07.2019 r.)
** Medycyna Praktyczna (2016): Podręcznik Polskiego Forum Profilaktyki pod redakcją prof. dr. hab. Piotra Podolca, Medycyna Praktyczna, Kraków 2010. Źródło: https://www.mp.pl/pacjent/dieta/wywiady/70191,jedzmy-ryby-bedziemy-mlodzi (data dostępu: 23.07.2019 r.)
***
Medycyna Praktyczna (2016): Podręcznik Polskiego Forum Profilaktyki pod redakcją prof. dr. hab. Piotra Podolca, Medycyna Praktyczna, Kraków 2010. Źródło: https://www.mp.pl/pacjent/dieta/wywiady/70191,jedzmy-ryby-bedziemy-mlodzi (data dostępu: 23.07.2019 r.)

Agata Szewc

Dziennikarka kulinarna i tłumaczka. Publikowała m.in. w Rzeczpospolitej i Polska The Times. Miłośniczka trendów i baczna obserwatorka stylów życia. Komentatorka zjawisk kulinarnych i zmian, jakie we współczesnym lifestyle’u powoduje pojawianie się nowości żywieniowych.